• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förtidsåterbetalning skatt

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Är de någon som sökt de o hur lång är handlingstiden på det ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
JA finns blankett på skatteverket men de är inte lätt att få
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Hur ser man alla ränteavdrag alltså på alla lån ?måste man gå igenom alla ett för ett eller finns de smidigare sätt ,kanske dum fråga men men .
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Jag jag har begärt och fått skatten utbetald i förskott två gånger, har då haft skuld att betala hos kronofogden båda gångerna , vilket har varit ett krav. Jag skickade in blanketten 1/1 handläggningstiden var ca 1 vecka om jag kommer ihåg rätt, jag skrev ungefär samma ränte avdrag som jag hade året innan.

synd att man måste skriva ut och skicka in, skulle bara enklare och snabbare att kunna göra det över nätet , tycker jag.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Tack vi har suttti o betalat in allt till alla inkasso nu trodde vi men de fattades så lite panik nu. Har betat av 710 tusen så fattas de 24 för marginalen bank vägrade ta till baka från fogden men alla andra gjorde de .Vi erbjöd 60 procent av lånet men de hjälpte inte pust
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 614
Mottagna reaktioner
12 939
Poäng
9 787
Jag jag har begärt och fått skatten utbetald i förskott två gånger, har då haft skuld att betala hos kronofogden båda gångerna , vilket har varit ett krav. Jag skickade in blanketten 1/1 handläggningstiden var ca 1 vecka om jag kommer ihåg rätt, jag skrev ungefär samma ränte avdrag som jag hade året innan.

synd att man måste skriva ut och skicka in, skulle bara enklare och snabbare att kunna göra det över nätet , tycker jag.

Skulle det finnas skulle betydligt fler ansöka också, det vill man kanske undvika
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
482
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Har en fråga lasseman , vi fick ett brev nu där de stod att dom skulle ta ett innehav på 9100kr o förättningsman skulle ta de .Kan de vara summorna av de vi betalat in .Alltså differensen på summorna så dom är hos fogden nu överflödet så att säga . Det skulle skrivas under o skickas in .Och de tar en jäkla tid innan alla ärenden avslutas vi betlade allt den 27 dec o inte färdigt än .
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 614
Mottagna reaktioner
12 939
Poäng
9 787
Exakt vad står det...?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp